VolvoClubRWD

Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Расширенный поиск  

Новости:

Welcome to VolvoClubRWD !

Автор Тема: Полезные ссылки по тюнингу и не только  (Прочитано 6713 раз)

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset

Не знал куда лучше разместить, пусть будет тут
https://ru.scribd.com/doc/223505229/The-Volvo-Preformance-Handbook

есть интересная инфа там
Записан

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #1 : 18 Сентября 2017, 17:06:03 »

Записан

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset
Записан

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #3 : 18 Сентября 2017, 17:58:55 »

Записан

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #4 : 25 Сентября 2017, 16:10:52 »

Решение проблем с пробоем прокладки между цилиндров на вайтблоке.  В щель между цилиндров забивают щупы... В таком виде задувают до 1000 сил в блок. Правда бывают другие проблемы, в виде трещин в самом блоке. Но до 500 сил держится уверенно) А дальше как повезет.
https://lankku.kuvat.fi/kuvat/245+GL+-90/Koneenrakennus/Lohko+2016/
Тут описан рецепт турбо вайт блока
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=335973



For a 500hp 5-cyl I would use B5234T(81mm bore vs B5254 weaker 83mm bore). H-beams and custom exhaust manifold, everything else stock. Turbo pistons are fine for about 117hp/piece. Though I'm not 100% sure about how older or newer FWD intake flow. but I'd guess they'll be fine for that. I'm not that much into the details of the intake because 6-cyl is soo much easier to drop in.

I'd guess that B5254T is good for max 350-400hp with H-beams depending on the turbo size. The bigger turbo, the less torque on low rpm to brake cylinders if that's going to happen. Most if not all higher hp engines are built with 81mm bore because they are considered stronger. B I have no idea how well 83mm bore cylinders last with having grooves between cylinders filled(about that near the end).

As for 6-cyl, I find all round driveablity way better than 5-cyl and it's easier to make the same power.
B6284T needs just about rods, change of throttlebody, RWD oil pan & engine mounts and drilling & tapping one hole for left engine mount. After that it's ready to run and has exhaust VVT. Intake flows up to about 700hp. At least I couldn't get any more than that with a T6 intake.

If you want to fiddle around, use B6254 block, stock RWD intake, H-beams, B4194T(T4), B5234T or B6284T pistons, B6304 crankshaft and B6245 or B6304 head. 204hp B6304 cams have more lift and power comes a bit easier. B6254 cams can be used too and they have same lift as B6284T. Block is good for around 600hp or even more and RWD intake works at least up to 800hp.

For all the engines above. Fill the grooves between cylinders for example with feeler gauge slices or other material which is suitable thickness. This applies to any whiteblock until the latest ones(?). Without those cylinders could and will crack under higher pressure and temperature. Block casting is thinner, doesn't support cylinders that well and especially in overheated engines casting collapses in to the groove on its own. This can be seen even in stock engines and ultimately as cracked cylinders.

ps. B6284T block itself is good for ~1000hp just with grooves filled. Friend had his "B6284T" tortured in an engine dyno for a while. Just over 1000hp and ~1150Nm with no problems. I've had only 800hp so far on mine  And due to trying to avoid problems with the engine my current block has a block reinforcement similar in the pic above. It also fills the areas between cylinders.
Записан

STRUTCH

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 798
  • Улучшайзер!
  • Откуда: Москоу Сити
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #5 : 26 Сентября 2017, 22:58:38 »

Решение проблем с пробоем прокладки между цилиндров на вайтблоке.  В щель между цилиндров забивают щупы... В таком виде задувают до 1000 сил в блок. Правда бывают другие проблемы, в виде трещин в самом блоке. Но до 500 сил держится уверенно) А дальше как повезет.
https://lankku.kuvat.fi/kuvat/245+GL+-90/Koneenrakennus/Lohko+2016/
Тут описан рецепт турбо вайт блока
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=335973



For a 500hp 5-cyl I would use B5234T(81mm bore vs B5254 weaker 83mm bore). H-beams and custom exhaust manifold, everything else stock. Turbo pistons are fine for about 117hp/piece. Though I'm not 100% sure about how older or newer FWD intake flow. but I'd guess they'll be fine for that. I'm not that much into the details of the intake because 6-cyl is soo much easier to drop in.

I'd guess that B5254T is good for max 350-400hp with H-beams depending on the turbo size. The bigger turbo, the less torque on low rpm to brake cylinders if that's going to happen. Most if not all higher hp engines are built with 81mm bore because they are considered stronger. B I have no idea how well 83mm bore cylinders last with having grooves between cylinders filled(about that near the end).

As for 6-cyl, I find all round driveablity way better than 5-cyl and it's easier to make the same power.
B6284T needs just about rods, change of throttlebody, RWD oil pan & engine mounts and drilling & tapping one hole for left engine mount. After that it's ready to run and has exhaust VVT. Intake flows up to about 700hp. At least I couldn't get any more than that with a T6 intake.

If you want to fiddle around, use B6254 block, stock RWD intake, H-beams, B4194T(T4), B5234T or B6284T pistons, B6304 crankshaft and B6245 or B6304 head. 204hp B6304 cams have more lift and power comes a bit easier. B6254 cams can be used too and they have same lift as B6284T. Block is good for around 600hp or even more and RWD intake works at least up to 800hp.

For all the engines above. Fill the grooves between cylinders for example with feeler gauge slices or other material which is suitable thickness. This applies to any whiteblock until the latest ones(?). Without those cylinders could and will crack under higher pressure and temperature. Block casting is thinner, doesn't support cylinders that well and especially in overheated engines casting collapses in to the groove on its own. This can be seen even in stock engines and ultimately as cracked cylinders.

ps. B6284T block itself is good for ~1000hp just with grooves filled. Friend had his "B6284T" tortured in an engine dyno for a while. Just over 1000hp and ~1150Nm with no problems. I've had only 800hp so far on mine  And due to trying to avoid problems with the engine my current block has a block reinforcement similar in the pic above. It also fills the areas between cylinders.
По моему закончили они бетонированием блока  bj ;D
А так по деньгам снять теже 400-500лс надо перелопатить двигло от и до. be
Записан
Бороться и отрыть, найти и перебрать!

STRUTCH

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 798
  • Улучшайзер!
  • Откуда: Москоу Сити
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #6 : 26 Сентября 2017, 22:59:45 »

По финансам проще перейти на др мотор  bm bm
Записан
Бороться и отрыть, найти и перебрать!

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #7 : 27 Сентября 2017, 22:29:43 »

После 700 сил, когда лопнул блок, он вставил сверху плиту, чтобы гильзы не гуляли... а так проще машину поменять))) вольво это в любом случае боль
Записан

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #8 : 02 Октября 2017, 21:13:25 »

Интересная тема, для тех кто хочет побыстрее развалить свой акпп на 960)) http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=295517
Записан

abit

  • Пользователь
  • **
  • Сообщений: 59
  • Откуда: Челябинск
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #9 : 10 Октября 2017, 14:22:16 »

"Библиотека" , 740-960 - Вэлкам  :)  -  https://www.drive2.ru/b/972611/
Записан
Volvo 940 GL B230G 1993 г.в. VIN  YV1944803PA110260

Woles

  • Младший админ
  • *****
  • Сообщений: 3575
  • Богат не тот у кого много, а тот кому хватает
  • Откуда: г.Москва
    • http://www.volspec.ru
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #10 : 10 Октября 2017, 19:37:31 »

"Библиотека" , 740-960 - Вэлкам  :)  -  https://www.drive2.ru/b/972611/
вот это ты молодца  ay
Записан
945 (98г.в.) RWD --- B230FT__531 head__VX3 cam__M90__WGT30__chip tuning ECU and EZK
XC90 (04г.в.) T6 --- $$$ скрываюсь от налогов $$$
ГАЗ 21М (1963г.в.) --- на 96% в оригинальном исполнении

sunmeat

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 501
  • Откуда: Москва ЮЗАО
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #11 : 10 Октября 2017, 23:32:17 »

 Очень крутая подборка. Спасибо.
Записан
245 '80

Иваныч

  • Volvo 243GT(в постройке)
  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 4454
  • 745 B230FT LH2.2 1988,,,940 В230GK М90 1997
  • Откуда: Череповец,Вологодская обл.
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #12 : 11 Октября 2017, 09:15:20 »

"Библиотека" , 740-960 - Вэлкам  :)  -  https://www.drive2.ru/b/972611/
Давно уже пользуюсь,за что автору огромное спасибо  az.Вот если-бы кто-ещё выложил гринбук по ремонту рулевых реек CAM и TRW на двушки до 1984г.,было-бы замечательно.В старой версии кджет.орг они были,но потом там что-то переформатировали и много что интересного исчезло,а я по дурости когда комп чистили не сохранил... bu
Записан
Люби не то,что хочется любить,а то что можешь,то чем обладаешь.

Pasis

  • Ветеран
  • *****
  • Сообщений: 1450
  • Откуда: г. Ковров
    • http://vk.com/holset
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #13 : 11 Октября 2017, 10:38:13 »

сейчас вообще кджет не пашет. Я кстати много мануалов на двуху скачал от туда.
Записан

abit

  • Пользователь
  • **
  • Сообщений: 59
  • Откуда: Челябинск
Re: Полезные ссылки по тюнингу и не только
« Ответ #14 : 11 Октября 2017, 13:30:22 »

Вот если-бы кто-ещё выложил гринбук по ремонту рулевых реек CAM и TRW на двушки до 1984г.,было-бы замечательно.

Есть только это  - http://krona74.ru/library/Auto/tp30001_3.pdf  .  "Steering Repairs and maintenance. Steering 1975- 240/260 . TP-30001/3" . Там вроде CAM и ZF
Записан
Volvo 940 GL B230G 1993 г.в. VIN  YV1944803PA110260
 

Страница сгенерирована за 0.068 секунд. Запросов: 24.

// // // //